GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Amikre nem árt, ha tudod a választ.
MEGISMEREM
GYIK
Pár dolog, amire jobb, ha  tőlünk tudod a választ.
Testmozgás
Hányszor sportoljunk egy héten?

Heti háromszor kellene mozogni, de az az ideális, ha minél többször és minél változatosabb mozgásformákat választva sportolunk. Persze ha túlzásba vinnénk, egy pihenőnapot érdemes beiktatni!

Mennyit?

A túl kevéssé, de a túlságosan megerőltető sem jó. Ez egyénenként eltérhet. Ha másnap alig érzel valamit az izmaidban, akkor még növelheted az edzés idejét/intenzitását. Egy edzés legalább 30 percig tartson! Érdemes megjegyezni, hogy zsírégetés csak kb. 30 perc mozgás után kezdődik.
Minden mozgás előtt szánjunk 10-10 percet a bemelegítésre és a nyújtásra is! Bemelegítéssel felkészíthetjük izületeinket, izmainkat a megterhelésre, és csökkenthetjük a sérülések kockázatát. Nyújtással levezethetjük a mozgást, és enyhíthetjük az izomlázat is

Lehet -e izomlázban mérni az edzés hatékonyságát?

Röviden: nem lehet. Természetesen a fejlődés titka, hogy egy kicsit mindig többre vesszük rá magunkat, mint amire kényelmesen képesek vagyunk, ezért egy enyhe izomláztól, jóleső izomfeszüléstől nem kell megijedni. Ha azonban olyan mértékű a fájdalom, hogy alig tudunk megmozdulni tőle, arra kell gyanakodnunk, hogy túlságosan nagy terhelésnek tettük ki izmainkat. Az is előfordulhat, hogy apró izomsérülések állnak a fájdalom hátterében, erre kell gondolni akkor, ha a fájdalom mozgásra rosszabbodik.

Hamarabb fogyok le, ha gyorsabban futok?

A mozgás intenzitása nem áll egyenes arányban a fogyás mértékével. Gondolj csak bele, ha lefutsz maximális tempóval ötszáz métert, vagy ha kocogsz két kilométert, vajon melyikkel égett el több kalória? Hiába a magas intenzitás, ha a szervezet nem képes a megfelelő ideig végezni a mozgást. A test nem tud átállni a zsírból történő energianyerésre, hamarabb kifárad, mint hogy elérte volna célját.

Táplálkozás
Hányszor egyek egy nap?

Ha teheted, vegyél magadhoz naponta négyszer-ötször élelmet. Egyik étkezés se legyen túlságosan bőséges vagy nagyon kevés: próbáld meg minél egyenletesebben elosztani a napi táplálékmennyiséget. Egyél nyugodtan, kényelmes körülményeket teremtve, nem kapkodva. Próbálj meg megszokott étkezési “menetrendet” kialakítani minden napra.

Hány liter vizet kell inni?

A fogyasztandó vízmennyiség nagyban függ a testsúlyodtól és az aznapi mozgástól.

Ha például egy 70 kilós ember vagy akkor 2,3 liter vizet kell meginni minden nap. Ha ennél könnyebb vagy nehezebb vagy, akkor 10 kilónként csökkentsd vagy növeld 3.3 dl-rel a bevitt mennyiséget. 

Edzés: Az edzések gyakoriságát is figyelembe véve kell meghatározni a folyadékbevitel mértékét. Ha mindennap edzel, akkor minden 30 perc edzés után a napi mennyiséghez hozzáadva kell 0,3 dl pluszt hozzáadni. Ha pedig egy órát edzel, akkor 0,6 dl adj hozzá.

Röviden így számolhatod ki az átlagos napi szükségleted: 10 kilógramm testsúlyhoz 3,3  deciliter víz szükséges.

Vannak -e tiltott ételek?

A helyes táplálkozás nem jelenti egyetlen ételnek, élelmiszernek a tilalmát sem, azonban célszerű egyeseket előnyben részesíteni, mások fogyasztását csökkenteni. Nincsenek tiltott táplálékok, csak kerülendő mennyiségek! Bőséges fogyasztásra javasolt: elsősorban gyümölcsök, zöldség- és főzelékfélék, hal, továbbá barna kenyér, burgonya.

Mérsékelt fogyasztásra javasolt: nem zsíros húsok , zsírszegény tej és tejtermékek.

 Kerülni javasolt: édességek, fagylalt, cukrozott készítmények, mint a befőtt vagy a lekvár, zsíros húsok, zsíros ételek, tejszín, cukor, cukros üdítők, só, tömény italok, sör, bor.

Figyelj a csomagolt élelmiszereken feltüntetett energia- és tápanyagértékekre, egyéb összetételi adatokra, segítenek az étrend kialakításában.

Gyógyszerhasználat
Mi is pontosan a gyógyszer?
Minden olyan anyag, amit az élő szervezet befolyásolására gyógyászati céllal alkalmazunk, vagy a betegség megállapítása céljából az élő szervezetbe juttatunk. Gyógyászati célnak tekintjük a betegség megelőzését is.
Mikor elég vény nélkül kapható készítmény használata?
  • Kisebb fájdalmak
  • Enyhe allergiás tünetek
  • Hasmenés, hányinger
  • Álmatlanság, szorongás
  • Megfázás

Súlyos esetben, illetve krónikus tünetekkel mindenképp orvoshoz kell fordulni!

Mi az étrendkiegészítő?
A hagyományos étrend kiegészítését szolgáló olyan élelmiszer, amely koncentrált formában tartalmaz tápanyagokat vagy egyéb táplálkozási vagy élettani hatással rendelkező anyagokat, egyenként vagy kombináltan.
Higiéné
Mi a lényeges különbség a dezodorok és az izzadásgátlók között, összetételükben és hatásukban?
A dezodorok az izzadságot bontó baktériumok életműködését gátolják, az antiperspirántok összehúzzák a bőr pórusait.
Miért van egyes termékeken feltüntetve, hogy nem tartalmaznak ACH-t?
Az ACH Alumínium vegyület, ami érzékenységet, bőrirritációt okozhat.
Mi a különbség szájöblögető és szájvíz között?
Szájöblögető: terápiás célra szánt, „erősebb” antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatóanyagot tartalmazó oldat, melynek használata kúraszerűen javasolt, egy adott egészségügyi probléma megoldására.

Szájvíz: mindennapi, általános használatra szánt készítmény, „enyhe” aktív hatóanyagokkal (alkohol, fluor, illóolaj, gyógynövény) megelőzésre, inkább csak komfortérzet javító célra.

Úgy érzed, volna még kérdésed? Ne tartsd magadban!
Keress minket bátran az alábbi e-mail címen és biztosítunk róla, hogy nem maradsz válasz nélkül.

 

hello@kezdjukidoben.hu

EGYÜTTMŰKÖDő PARTNEREinK